بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکات آرایشی که به زیبایی بیشتر آرایش صورت کمک می کنند(۲)

نکات آرایشی که به زیبایی بیشتر آرایش صورت کمک می کنند(۲)

نکات آرایشی که به زیبایی بیشتر آرایش صورت کمک می کنند ( ۲)


چگونه به صورتمان کرم بزنیم

‏هدف از کرم زدن این است که نواحی که خشک تر هستند یا برفرض قرمزی دارند، پوسته پوسته شدند رو تشخیص دهید بخصوص در اطراف بینی و چانه.

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما


لزومی‌ندارد با کل پوست صورت یکسان برخورد کنید. از کرم روزی که استفاده می کنید کمی‌به انگشتتان بزنید و بین انگشتان دستتان کمی‌آن را گرم کنید این کار بسیار مهم و مفید است چون باعث میشود مواد داخل کرم به دمای بدن شما برسد و کرم بهتر جذب پوستتان شود.


ابتدا قسمت‌های آسیب دیده و خشک تر را با استفاده از سر انگشتانتان کرم بزنید و از حرکات دورانی استفاده کنید.


سپس کمی‌ دیگر کرم بین انگشتانتان گرم کنید و روی گونه‌ها را از پایین به بالا و با حرکات جارو مانند بمالید دقت کنید اصلا پوستتان را نکشید.


و حرکات بالا به پایین نداشته باشید همیشه دقت کنید که حرکات دستتان باید خلاف جهت شل شدن پوست باشد.


پیشانی را هم با حرکات دورانی خیلی نرم و ملایم کرم بزنید.

بعد به آرامی‌روی گردن و و سرسینه‌ها را کرم بزنید. و اگر به پهلو همیشه می خوابید و صبح روی سینه تان رد و چین میوفتد حتما به آنجا هم کرم بزنید چون بعدها تبدیل به چروک می‌شوند.


برای چشم‌ها هم کرم دور چشم استفاده کنید. زیرا پوست اطراف چشم نازکتر است و درعین حال حرکات زیادی دارد به دلیل خندیدن و با استفاده از انگشت حلقه ضعیف ترین انگشت دست را آغشته به کرم دور چشم کنید.


به آرامی‌کرم را با ضربات آرام حدود یک سانت پایین تر چشم بزنید از گوشه داخلی به سمت گوشه بیرونی. کرم چشم خودش پخش می شود پس نزدیک خط مژه نزنید که به چشمتان برود.دور چشم را نمالید بلکه ضربه بزنید تا زمانی که کرم کاملا جذب شود.



چگونه ریمل بزنیم تا چشمان زیبا تری داشته باشیم

‏شما باید ریملی انتخاب کنید که مژه‌ها را پرپشت و ضخیم نشان دهد.

در ضمن ریمل شما باید به رشد مژه کمک کند و جلوی ریزش آن را بگیرد.

ریمل می‌تواند آرایش چشم‌ها را تکمیل کند و آن را زیباتر جلوه دهد اما به شرطی که از ریمل مناسبی استفاده کنید.


شکل و حالت مژه خانم‌ها با هم متفاوت است. برخی، مژه‌های کوتاه ولی پریشتی دارند و برخی دیگر مژه‌های بلند اما کم‌شت.


پس یک نوع ریمل برای تمام آن ها مناسب نیست. قبل از خرید ریمل این مطلب را تا انتها بخوانید.


اگر مژه‌های کوتاهی دارید شما باید ریملی انتخاب کنید که هم پوشانندگی خوبی داشته باشد، هم مژه‌های شما را بلندتر نشان دهد.


ریمل‌های بلندکننده حاوی میکروفیبرهایی هستند که به ساقه مژه‌ها چسبیده و آن را بلندتر نشان می‌دهند. برس ریمل شما باید دارای موهای نازکی باشد که بین مژه‌ها نفوذ کند. و حتی مژه‌های نازک کنار چشم را پوشش دهد.


تکنیک

هنگام استفاده از ریمل آن را از ریشه به آرامی به سمت نوک مژه‌ها بکشید اما مراقب باشید ریمل در نوک مژه حالت گوله گوله پیدا نکند.


نکته

سعی کنید رنگ ریمل شما مشکی یا قهوهای تیره باشد. از رنگ‌های متالیک استفاده نکنید زیرا در نور مژه‌ها را کوتاه‌تر نشان می‌دهند.


اگر مژه‌های بلندی دارید ،شما باید ریملی انتخاب کنید که پرکننده باشد.


با توجه به قطر مژه‌ها انواع مایع یا کرمی را انتخاب کنید. برس ریمل‌تان باید درشت باشد تا تمام طول مژه را پوشش دهد.


تکنیک

هنگام استفاده باید پایین را نگاه و با ریمل فشار آرامی روی مژه‌ها وارد کنید. بعد بالا را نگاه کنید و به آرامی ریمل را به نوک مژه‌ها بکشید.


اگر هنوز مژه‌ها آن‌قدر که مایلید پر دیده نمی‌شود، ریمل خشک را بین ریشه و نوک مژه مجددا بکشید تا بین این دو فضا پر شود.


نکته، چون مژه‌های بلندی دارید رنگ ریملی که انتخاب می‌کنید می‌تواند طبیعی یا فانتزی باشد. حتی براق بودن رنگ انتخابی مشکلی ایجاد نمی‌کند.


اگر مژه‌های پرپشتی دارید ، هدف شما از ریمل زدن مرتب کردن مژه‌هاست. از ریمل مایع استفاده کنید تا بدون این که به مژه‌های شما حجم دهد. آن را مرتب کند.


سر برس ریمل شما نباید نازک باشد. از برس درشتی استفاده کنید که موهای نازکی دارد و لابه‌لای تمام مژه‌ها نفوذ می‌کند.


تکنیک ، برای زیباتر شدن مژه‌ها بهتر است قبل از ریمل زدن کمی به مژه‌ها پودر بزنید. بعد یک بار از وسط مژه‌ها به سمت بالا و یک بار از ریشه به سمت بالا به حالت زیگزاگ برس ریمل را به مژه بکشید.


در نهایت یک مرتبه به صورت صاف از ریشه به سمت خارج مژه را برس بزنید


نکته ، در پایان به کمک نوک باریک برس ریمل مژه‌ها را جدا جدا ریمل بزنید تا حد ممکن پرپشت شود.


اگر مژه‌های صاف و بدون حالتی دارید.هدف شما از ریمل زدن حالت دادن به مژه است. پس انواعی را انتخاب کنید که برس آن ها انحنا دارد و می‌تواند با جدا کردن مژه‌ها از هم به آن ها قوس لازم را بدهد.


ریملی که انتخاب می‌کنید باید سبک و از نوع ژل کرم باشد که به سرعت خشک شود ولی در عین حال مژه را خشک و سفت نکند.


تکنیک، بهتر است برس را از انتها به سمت نوک مژه بکشید. در وسط هم کمی فشار آورید تا مژه کاملا حالت برس را به خود بگیرد.


نکته ، بعد از ریمل زدن می‌توانید از فرمژه هم استفاده کنید تا حالت مژه‌ها زیباتر شود.


اگر مژه‌های کم‌پشتی دارید.شما باید ریملی انتخاب کنید که مژه‌ها را پرپشت و ضخیم نشان دهد. در ضمن ریمل شما باید به رشد مژه کمک کند و جلوی ریزش آن را بگیرد.


بهترین نوع ریمل برای شما انواعی است که حاوی ویتامین B5، روغن انگور و کراتین باشد. برس ریمل هم باید سایز و حالت معمولی داشته باشد.


تکنیک ، برای استفاده باید آن را کاملا از ریشه به سمت خارج بکشید. کشیدن خط چشم همراه با ریمل برای شما الزامی است.


برای آن که مژه‌ها در نواحی خالی جدا از هم دیده نشوند، چند مرتبه و هر بار از میزان کمی ریمل استفاده کنید. نکته از ریمل خیلی مشکی استفاده نکنید.


و رنگ‌های ملایم‌تر مثل قهوه‌ای یا زغالی را انتخاب کنید. برخی ریمل‌ها ۲ در ۱ تا ۳ در ۱ هستند یعنی چند ویژگی را با هم دارند. شما می‌توانید با توجه به نوع مژه خود و نوع ترکیبی ریمل از آن ها استفاده کنید.


در ضمن استفاده از مژه مصنوعی به شرطی که دایم نباشد، ایده خوبی برای زیباتر نشان دادن مژه‌هاست. بعد از گذاشتن مژه مصنوعی فراموش نکنید روی آن ریمل بکشید تا با مژه شما یکسان شود.


نحوه پاک کردن آرایش چشم بدون آسیب رساندن به چشم

‏بسیاری از خانم ها هرروز آرایش می کنند ولی برخی سالی یا ماهی این کار را انجام می دهند .


بالطبع پاک کردن آرایش برای خانمهایی که هرروز آرایش می کنند سخت است و در اثر پاک کردن ممکن است پوست آسیب ببینید .


مخصوص وقتی ریمل را از چشم پاک می کنیم سخت تراست .

نحوه پاک کردن آرایش چشم


۱. از شامپو بچه استفاده کنید. بهترین راه بدون سوزش چشم و ریزش اشک برای پاک کردن آرایش چشم، از جمله، ریمل مژه و ابرو حتی ضد آب، سایه و خط چشم شامپو بچه است.


پاک کننده های آرایش مخصوصا آرایش چشم می توانند بسیار گران باشند؛ با این حساب این روش مقرون به صرفه ترین را برای پاک کردن بدون درد و سوزش آرایش چشم است.


۲.چشم تان را با مقداری آب خیس کنید.


۳. مقدار کمی شامپو بچه در دست تان بریزید و روی چشم تان ماساژ دهید تا کمی کف کند.


۴.با آب ولرم چشم هایتان را بشویید.


۵. اگر شامپو بچه کمک تان نکرد از پاک کننده های گریم خوب و ارزان از یک مارک معروف استفاده کنید.


یک پد پنبه ای نرم را آغشته به پاک کننده کنید و چند ثانیه روی چشم تان نگه دارید و سپس با مالش آرایش چشم تان را پاک کنید.


۶.اگر شما پوست حساسی دارید و شامپو بچه و پاک کننده های گریم ارزان قیمت کارتان را راه نمی اندازند، مجبورید برای خرید پاک کننده های خوب و گران هزینه کنید، البته اگر به طور منطقی از آن ها استفاده کنید مدت زیادی برای تان دوام خواهد داشت.


نکات و هشدارها وازلین برای پاک کردن سایه چشم معجزه می کند. اگر از پاک کننده های مایع خوشتان نمی آید یا می ترسید چشمتان بسوزد، فقط مقداری وازلین روی چشم تان بمالید و سپس با یک پارچه یا چیزی مثل آن روی چشم تان بمالید تا آرایش چشم تان بلافاصله پاک شود. اگر هنگام استفاده از خط چشم دست تان لغزید.


هنوز سایه نزده اید می توانید یک گوش پاک کن را با مقداری آب یا لوسیون مرطوب کنید و اشتباه تان را اصلاح کنید.


اگر نمی خواهید خطر رفتن مقداری مایعات شوینده به داخل چشم تان را بپزیرید با کمی وازلین که روی گوش پاک کن مالیده اید آرایش چشم تان فقط آرایش چشم ها را پاک کنید.


اگر نمی توانید از شامپو بچه استفاده کنید، از دستمال مرطوب بچه استفاده کنید. هر چند این دستمال ها برای کار دیگری ساخته شده اند.


اما پاک کننده های ملایمی هستند که به آسانی و بدون گرفتگی منافذ پوست هرگونه آرایشی را پاک می کنند. برای پاک کرد ن خط چشم از پلک پایین، تنها یک تکه کوچک پنبه ای را در پاک کننده آرایش یا هر چیز مشابهی بزنید و به آرامی آن را پاک کنید.


زیاد چشم تان را نمالید چون باعث چین و چروک چشم می شود، گاهی اوقات می توانید از روغن زیتون استفاده کنید.


پنبه یا پارچه نرمی را در مقدار کمی روغن زیتون بزنید و به آرامی روی چشم تان بکشید، آرایش بلافاصله ناپدید خواهد شد.


زمانی که از وازلین استفاده می کنید زیاد چشم تان را نمالید ممکن است چشم تان را تحریک و حساس کنید. چشم های تان را تک تک تمیز کنید.


روی هر دو چشم تان وازلین نمالید. بعضی از افراد به وازلین در نزدیکی چشم بسیار حساسیت دارند بنابراین مراقب باشید.


هنگام استفاده از دستمال مرطوب بچه هم مراقب باشید چون حاوی الکل هستند و ممکن است سبب تحریک و تورم چشم شوند.


روش استفاده صحیح از ریمل ابرو

‏برای ابروهای کم پشت ویا ابروهای کمرنگ استفاده از ریمل ابرو می تواند ظاهری زیبا برای ابروهایتان ایجاد کند و حتی می توانید از ریمل ابرو برای نگهداشتن موهایی از ابرو که حالت نمی‌گیرند.


برای ثابت کردن در جای خود استفاده کنید. به ریمل ابرو، ژل ابرو و یا رنگ ابرو هم گفته می شود. این محصولات شبیه ریمل هستند اما با ابرو سازگارند و رنگدانه‌های کمتری دارند و سبک‌تر هستند.


ابتدا شاید در کنترل میزان استفاده از آن مشکل داشته باشید اما پس از مدتی که استفاده از آن را آموختید متوجه می‌شوید این ژل‌ها ظاهر بسیار طبیعی به ابرو ها می دهد.


کاربرد ریمل ابرو

اگر ابروهای نازک دوست ندارید، ریمل ابرو بسیار ایده آل و کمک کننده است. ریمل ابرو هم ابروها را منظم و مرتب می کند، و هم بر جذابیت آن می افزاید ساده یا رنگی ریمل ابرو دو نوع داره.


ساده و رنگی نوع ساده ی اون برای کسانی خوبه که به طور طبیعی ابروهای پرپشتی دارن، در حالی که نوع رنگی این ریمل برای کسانی که می خوان ابروهای کم پشتشون بهتر به نظر بیاد خوبه. چطوری استفاده کنید


اول صورتتون رو شسته و خوب خشک کنین. بعد روند آرایش کردنتون رو مثل همیشه انجام داده و ریمل ابرو رو به طور مستقیم روی ابروتون بزنین با یه حرکت رو به بالا فضاهای خالی رو پر کنین، اما یادتون باشه که بیش از حد ریمل نزنین چون مطمئنا دلتون نمیخواد غیرطبیعی به نظر بیاین.


نکته مراقبت ریمل های تقلبی در بازار باشید و از جای مطمئنی خرید کنید.


چگونه چشم ها را در صورت برجسته کنیم

‏برجسته کردن و درشت کردن چشم ها به کمک آرایش قوانینی دارد که دانستن و به کار گیری این قوانین باعث حصول بهترین نتیجه می شود.


مژه هایتان را فرکنید، یکی از ساده ترین راه ها برای بزرگ تر نشان دادن چشم ها استفاده از فرمژه است پس فراموش نکنید، حتما قبل از ریمل زدن مژه هایتان را فر کنید. از مژه مصنوعی استفاده کنید


اگر قصد شرکت در یک مراسم کاملا رسمی و بزرگ را دارید سعی کنید از مژه مصنوعی استفاده کنید ، این کار باعث درشت تر و زیباتر به نظر رسیدن چشم ها می شود. به مژه های پایین هم ریمل بزنید


بسیاری از متخصصان گریم معتقدند که ریمل زدن به مژه های پایینی هم باعث درشت تر دیده شدن چشم ها می شود ، البته باید توجه کنید که برای ریمل زدن به مژه های پایینی ابتدا مژه های بالا را ریمل بزنید سپس بدون اینکه دوباره فرچه ی ریمل را داخل ظرف ریمل وارد کنید.


مژه های پایین را ریمل بزنید ، فرچه را به طور عمودی روی مژه های پایین عقب ، جلو ببرید. خط چشم سفید استفاده کنید،


یک روش دیگر برای بزرگ تر نشان دادن چشم ها استفاده از خط چشم سفید است، داخل پلک پایین را به کمک یک مداد سفید نرم خط سفید بکشید البته این خط سفید را می توانید در گوشه ی چشمتان نیز بکشید.


ابروهایتان را تمیز و مرتب نگه دارید ، برای اینکه چشمانتان بزرگ تر و برجسته تر دیده شود باید به ابروهایتان نیز توجه کنید و یک قوس خفیف به ابروهایتان بدهید و همواره ابروهایتان را تمیز و مرتب نگه دارید.


بهترین روش اصلاح ابرو و آموزش صحیح اصلاح ابرو

‏زیبا ساختن ابروان می تواند تغییر شگفت انگیزی در ظاهر شما ایجاد کند. منظور من فقط تغییر سبک ظاهر نیست، بلکه حالت چهره شماست. ابروانی که شکل زیبایی دارند مانند قابی برای چشمان شما هستند، درست مانند موهای آرایش کرده که قاب چهره است و قاب عکس که زیباساز یک نقاشی زیبا می تواند باشد.


اقراق نیست اگر بگوییم که شکل ابرو می تواند به ظاهر شما جلوه دهد و یا جلوه آن را از بین ببرد. بهترین روش برداشتن ابرو استفاده از موچین برای برداشتن ابروها یکی از موارد پر کاربرد خانم ها می باشد.


کارهایی که قبل و بعد از برداشتن ابرو باید انجام داد عبارت است از


1. ابتدا ابروها را با کمی روغن و شیر پاک کن نرم کنید.


2. پوست را محکم نگهدارید.


3. موها را یک به یک در مسیر رشد مو در بیاورید.


4. بعد از اتمام کار ، کمپرس آب سرد روی ابرو گذاشته و مقداری ضدعفونی کننده برای جلوگیری از تورم روی ابرو بمالید.


5. برای فرم دادن به ابرو بهتر است از مداد و یا پودر استفاده کنیم.


6. بهتر است که رنگ مداد مورد استفاده یک درجه روشن تر از ابروی اصلی انتخاب شود.

برای ابروهای بسیار روشن بلوند رنگ مداد کمی تیره تر توصیه می شود.


7. قبل از مصرف مداد حتما ابروها را به طرف بالا و گوشه ابرو را به طرفین، در مسیر رشد موها برس کنید و سپس با مداد نوک تیز خط نازک کشیده و به آرامی خط را پهن تر کرده و فرم دهید.


8. می توان از پودر استفاده و با برس ابرو از گوشه داخل ابرو شروع، به طرف وسط ابرو و سپس به سمت گوشه خارجی ادامه داده و سپس با یک برس تمیز پودرهای اضافی را تمیز نموده و حالت طبیعی به ابروها بدهید.


برداشتن ابرو ،اصلاح ابرو،زیبا ساختن ابرو نحوه صحیح برداشتن ابرو برای انواع چشم‌ها

۱.چشم گرد، ۲.چشم کشیده و درشت ۳. چشم‌های درشت و خمار ۴. چشم‌های افتاده ۵ . چشم‌های ریز چشم های گرد ابروانی که ما برای چشم‌ها گرد در نظر می‌گیریم .


باید به شکل باشه که کمی از حالت گردی آن بکاهد در نتیجه باید بطور کلی ابروی کمان را حذف کنیم ابروانی که شکست داشته باشد نیز به دلیل اینکه چشم را تا حدودی حالت می‌دهد نیز حذف می‌شود


بنابراین فقط می‌توان بری چشم‌های گرد ابروی صاف را انتخاب کرد. برای این منظور کامل آرک را از بین می‌بریم. چشم‌های کشیده و درشت برای این نوع چشم‌ها بهترین ابرو همان است که بتوانیم تقسیم‌بندی‌هایی را که در شماره گذشته توضیح دادیم اجرا کنیم یعنی همن نسبت ۲ به ۱ تاچ تا آرک و دم.


و در نظر داشته باشیم که آرک ابرو در قسمت یک‌سوم بیرونی چشم قرار گیرد. چشم‌های درشت و خمار ما باید برای این نوع چشم‌ها نقص را از بین ببریم و چشم را بازتر نشان دهیم بنابراین برعکس چشم‌های گرد عمل می‌کنیم و سعی م‌کنیم ابرویی با شکست زیاد ایجاد کنیم.


و آرک ابرو را حرکت داده و کمی به داخل یعنی به وسط حرکت می‌دهیم برای این منظور از بالا دم ابرو حجم بیشتری برمی‌داریم و خالی می‌کنیم و شکست ابرو را زیادتر می‌کنیم.


و آرک را جلوتر می‌آوریم و زیر شکت ابرو را کمی خالی‌تر می‌کنیم در ضمن ابروان پهن برای این نوع چشم‌ها برازنده نمی‌باشد.


چشم‌های ریز برای این نوع چشم هر چه ابرو بلندتر و کشیده‌تر باشد چشم‌ها را درشتر نشان می‌دهد بنابراین از قد ابرو کم نکنیم.


چگونه ماندگاری رژلب را زیاد کنیم

‏استفاده از رژ لب قطعا تاثیر مهمی بر زیبایی و اهمیت لب های شما می گذارد. اما باید سایه و مارک مناسب خود را انتخاب کنید.


اکنون اگر رژ لب مخصوص بخود را یافته اید، مسئله ی بعدی این است که چطور دوام آن را بدون استفاده مکرر از رژ لب افزایش دهید.


مایلید تمام روز لب هایتان تازه به نظر بیاید، اما فرصت این را ندارید تا بعد از هر وعده مجددا از رژ لب استفاده کنید.


به همین دلیل خیلی از کارخانجات رژلب هایی را ساخته اند که ماندگاری بیشتری دارد، اما اگر رژ لب شما عادی است، این نکات برایتان مفید خواهد بود.


لب نیز مانند سایر قسمت های بدن دارای سلول های مرده است و مهم است که قبل از اعمال رژ لب آن پوسته ها جدا کنید.


در نتیجه لایه نهایی بدست آمده صاف تر خواهد بود و ماندگاری رژ را افزایش می دهد. برای اینکار، لب ها را با مسواک نرم یا اسفنج به آرامی بسابید.


از خط لبتان بعنوان زمینه‌ای برای رژ لب استفاده کنید. با این کار مطمئن باشید که دوام رژ لب روی لب‌هایتان بیشتر خواهد شد.


زمانی که از رژ لب روشن استفاده می‌کنید، از خط لب بی‌رنگ یا همرنگ با لبتان استفاده کرده، سپس رژ لب را روی آن بزنید.


راه دیگر استفاده از لایه بسیار نازکی از پودر پنکیک قبل از مالیدن رژ است. پودر از جابجایی ماده رژ جلوگیری کرده و آن را سرجای خود نگه میدارد. کمی پنکیک را با اسفنج روی لب و خط لب خود بمالید.


پودر اضافی را با دستمال کاغذی پاک کنید. برای ماندگاری رژ لب خیلی از کارخانجات رژلب هایی را ساخته اند که ماندگاری بیشتری دارد،ابتدا خط لب بکشید.


اگر ابتدا رژ لب بزنید و سپس سعی کنید که خط لب بکشید، قادر نخواهید بود تا خط طبیعی لب خود را پیدا کنید.


برای اینکه برق لب، دوام بیشتری پیدا کند، ابتدا تمام لبتان را با خط لب پر کنید، سپس روی آن برق لب بزنید. برای پاک کردن رژ اضافی، یک دستمال درشت بافت را بین لب های خود بگیرید.


حالا لایه دوم رژ را بمالید. این لایه ایجاد کردن به ماندگاری رژی کمک می کند.


برای اينکه دوام رژتان افزايش يابد پس از زدن لايه اول رژ يک يا دو لايه دستمال روی لبتان بگذاريد، دوباره رژ بزنيد و دوباره دستمال را روی لبانتان بگذاريد.


به اين ترتيب چربی رژ گرفته شده و رنگدانه ها و موم آن باقی ميماند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده