مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه ایمنی پوست را افزایش دهیم؟

چگونه ایمنی پوست را افزایش دهیم؟

الفبای مراقبت از پوست را بیاموزید


پوست یکی از مهمترین بخش های بدن هر انسانی به حساب می آید، اما این طور که تجربه ثابت کرده معمولا آقایان نسبت به این بخش از بدن خود توجه زیادی ندارند و فقط برخی خانم ها آن را جدی می گیرند و از آن مراقبت می کنند.


پوست نیازمند است که به صورت مستمر و مرتب مورد مراقب های ویژه قرار بگیرد و به آن توجه خاصی شود. در این میان، برخی از قسمت های پوست بدن ما نظیر پوست صورت بیشتر از بخش های دیگر نیاز به توجه دارند و اگر این پیگیری ها صورت نگیرد.فرد را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. خوابیدن های دیر هنگام در شب، فشارهای عصبی، مصرف غذاهای ناسالم و قرار گرفتن بیش از اندازه در مقابل نور آفتاب می تواند مشکلات زیادی را برای پوست بدن به وجود آورد.


پوست ممکن است خشک و پوسته پوسته شود یا شکاف بردارد و نتواند دوباره خود را ترمیم کند. چیزی که همیشه به میزان زیاد در اطراف مردم وجود دارد و البته در بیشتر مواقع مردم آن را جدی نمی گیرند، آب است

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

برای آنکه پوستی شاداب و سالم داشته باشیم نوشیدن روزانه۲ لیتر آب،لازم و ضروری است؛ به خصوص زمانی که فرد در منطقه ای مرطوب یا خشک زندگی می کند نوشیدن این میزان آب امری بسیار حیاتی است و باید مقدار آن را افزایش داد.


به جز نوشیدن آب به میزان زیاد، ویتامین C از جمله موادی است که با خوردن آن می توان سلامت پوست را تضمین کرد.


این ویتامین می تواند از طریق میوه ها، حبوبات غنی شده مخصوص صبحانه و نان های غنی شده جذب بدن شود.


به جز این مواد، سیب زمینی نیز به عنوان منبعی مناسب برای ویتامین C به حساب می آید که با صرف این ماده، ظرف مدت زمانی بسیار کوتاه ویتامین یاد شده در بخش های مختلف بدن جذب می شود.


خوابیدن های دیر هنگام در شب، فشار های عصبی، مصرف غذاهای ناسالم و قرار گرفتن بیش از اندازه در مقابل نور آفتاب می تواند مشکلات زیادی را برای پوست بدن به وجود آورد.


چگونه ایمنی پوست را افزایش دهیم

استراحت کردن به میزان کافی

عدم استعمال دخانیات

عدم استفاده از الکل

مصرف میوه و سبزیجات تازه به طور مرتب

نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز

در نظر گرفتن زمانی مشخص برای استراحت

مواردی هستند.


که می توانند پوستی شاداب و سالم را برای شما به ارمغان بیاورند. این موارد که به صورت عام برای تمام مردم تجویز می شوند، تنها به کمک خود آنها و با پیگیری های مستمر نتیجه بخش خواهند شد.


در غیر این صورت نتیجه قابل ملاحظه ای را در پی نخواهند داشت.

در بعضی مواقع ممکن است ویتامین C به تنهایی نتواند سلامتی را برای پوست شما به همراه داشته باشد. در این حالت مصرف به اندازه روی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را ارتقا دهد و به این وسیله نگذارد.


که میکروب ها و عفونت های مختلف از طریق پوست وارد بدن شما شوند. استرس و فشارهای عصبی، عفونت ها، خستگی های بیش از اندازه، بادهای سرد و آب بسیار گرم می تواند باعث بروز مشکلات عدیده ای در پوست شما شود و سیستم ایمنی بدنتان را تضعیف کند.

به جز نوشیدن آب به میزان زیاد، ویتامین C از جمله موادی است که با خوردن آن می توان سلامت پوست را تضمین کرد.


سرطان های پوستی

به طوری که پزشکان از گوشه و کنار دنیا گزارش می دهند، روز به روز بر تعداد مبتلایان به سرطان های پوستی افزوده می شود. به گفته دانشمندان، تومورهای سیاه رنگ قشر عمیق پوست از نوع بدخیم، خطرناک ترین نوع سرطان پوست است که تا امروز شناسایی شده و در حالت های زیر رخ می دهد

بیشتر در بین جوانان شیوع پیدا می کند افراد بین ۲۰ تا ۳۵ سال

قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض اشعه ماورای بنفش می تواند احتمال بروز این سرطان را افزایش دهد.

برای افرادی که در منازل و یا امکان سر بسته کار می کنند احتمال بروز این سرطان بیشتر است زیرا زمانی که آنها در مقابل اشعه های خورشید قرار می گیرند پوستشان بیشتر از بقیه آسیب می بیند


باید توجه داشت که همه افراد ممکن است در معرض ابتلا به سرطان های پوستی قرار بگیرند. به هر حال افرادی که پوست های لطیف دارند، افرادی با پوست های لک لک، افرادی با موهای فرفری و آنهایی که بر روی پوستشان به میزان زیادی خال وجود دارد بیشتر از بقیه احتمال ابتلا به سرطان های پوستی تهدیدشان می کند.


اگر شما متوجه تغییراتی بر روی خال های سیاه پوستی خود شدید این امر می تواند به عنوان نشانه ای از ابتلا به سرطان پوست محسوب شود.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن


در این حالت شما باید هرچه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید تا خال شما را آزمایش کند. تغییرات خال ها شامل بزرگ شدن اندازه، تغییر شکل، تغییر رنگ، دردناک شدن یا خاریدن، تورم های جدید پوستی یا بروز لکه های قرمز رنگ و خونریزی می شود.

با وجود این مسائل، شما به آسانی می توانید از پوست خود محافظت کنید و اجازه بروز سرطان های بدخیم را ندهید.


روش های محافظت پوست شامل قرار گرفتن در سایه بین ساعت ۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر، جلوگیری از سوختگی های پوستی، پوشیدن لباس

بسیاری از خانم ها در طی ماه های خشک و خشن زمستان تمایل به حفظ پوست خود از عوامل محیطی دارند.

شاید تعداد زیادی از شما با استفاده از یک مرطوب کننده فکر کنید راه حل مناسب برای مراقبت از پوستتان را پیدا کرده اید. 


مراقبت از پوست نیاز به یک برنامه منظم روزانه دارد. اعمالی که بدون وقفه هر روز باید تکرار شوند. خبر خوب اینست که این اعمال فقط ۵ دقیقه طول می کشد و شامل ۴ مرحله آسان و مطلوب می باشد.


اگر شما محصول مراقبت پوست متناسب با نوع پوست خودتان را انتخاب کنید این برنامه ساده نتایج فوری و مشهودی را به دنبال خواهد داشت. 


گام اول، بخار،قبل از رفتن به رختخواب بهترین زمان برای اجرای برنامه مراقبت پوستی می باشد زیرا این امکان را به شما می دهد تا پوست را از آرایش وآلودگی های محیطی که در طول روز روی آن جمع شده اند پاک کنید.


در پایان هر روز از دستگاه بخور مخصوص صورت یا حوله مرطوب حاوی بخار آب استفاده کنید و آنرا به نرمی نزدیک صورت نگهدارید این کار را به مدت ۱ دقیقه انجام دهید بگذارید بخار به داخل منافذ پوست که کاملا باز شده اند نفوذ کند. 

 

گام دوم، پاکسازی، کمی آب گرم به صورت و گردن بپاشید سپس مقداری پاک کننده مناسب با نوع پوست را داخل دست ریخته با کمی آب مخلوط کنید تا کف کند بعد صورت مرطوب را با این محلول ماساژ دهید از انگشتان یا اسفنج مخصوص صورت استفاده کرده و با حرکات دورانی به مدت ۳۰ ثانیه صورتتان را ماساژ دهید.


حتما این کار را روی ناحیه گردن نیز تکرار کنید سپس با آب گرم صورت شسته و با یک حوله نرم پوست را خشک کنید. سعی کنید همیشه از پاک کننده های مخصوص به جای صابون برای پاک کردن پوست استفاده نمایید و از تماس این پاک کننده ها به مناطق اطراف چشم بپرهیزید.  

 

 همیشه از پاک کننده های مخصوص به جای صابون برای پاک کردن پوست استفاده نمایید.

 گام سوم، قوام دهی، با پنبه آرایشی آغشته به یک تونیک بدون الکل از داخل صورت به سمت بیرون بمالید تونیکی که دارای الکل می باشد،باعث خرابی و خشک شدن پوست می شود این مرحله تمام آلودگی های به جا مانده بر روی پوست که باعث بسته شدن منافذ آن می شود را پاک کرده و پوست را برای مرحله مرطوب سازی آماده می کند.


گام چهارم، مرطوب سازی، حالا کمی مرطوب کننده متناسب با پوست خود را با حرکات دورانی به صورت و گردن بمالید دقت کنید به مقدار زیاد استفاده نکنید زیرا مقدار زیاد مرطوب کننده بدتر از استفاده نکردن آن است. فقط وقتی پوست شما کاملاپاک شده است، مرطوب کننده به عنوان یک نرم کننده و محافظ کار می کند. 


با این اعمال می توانید اطمینان داشته باشید که تمام مراحل مراقبت از پوست خود را انجام داده اید. اگر از پوست خود بطور منظم و دقیق مراقبت کنید مطمئن باشید که تمام طول زمستان، تابستان، بهار و پاییز شاداب و سلامت خواهید بود.


پوست آئینه درون و مانیتوری از فرهنگ و روش های زندگی ما می‌تواند باشد، بیشتر ما وقتی زحمت رسیدگی به پوستمان را به خودمان می‌دهیم ،که کمی از وقتش گذشته و می‌توان گفت چین و چروک و کک‌مک‌ها تقریبا رو به تثبیت شدن بر روی پوستمان هستند. البته با بالا رفتن اعداد سن نمی‌توان جنگید ولی شرایط عود و تشدید عوامل را می‌توان کاست.


 باید مراقبت و امداد به پوست را در نوجوانی آموخت. البته از همین امروز هم می‌توان شروع کرد و رسیدگی به پوستمان را جزء عادات‌مان قرار دهیم مثل مسواک زدن، نرمش و ورزش کردن. همه ما می‌دانیم که استفاده از لوازم آرایشی لایه‌هایی از مواد صنعتی خارجی و مصنوعی را بر روی پوست، قرار می‌دهد.

پس لازم است روزی ۲.۱ بار این مواد را از روی پوستمان پاک کنیم. پاک‌کننده‌هائی هستند که علاوه بر خاصیت پاک‌کنندگی، رطوبت پوست را هم نگه می‌دارند، چون به هیچ وجه نباید تحت شرایطی که از روی انتخاب ناآگاهانه ایجاد می‌شود. رطوبت پوست را کاست.


بهتر است با اطلاع از جنس پوستمان نوع پاک کننده را انتخاب کنیم چون غیر موادآرایشی، آلاینده‌های محیط، هوا و امواج نورهای مضر هم در آسیب به پوست ما، دخیل هستند و می‌بایست آن ها هم بطور اصولی از روی پوستمان پاک شوند.


از شستشوی دائمی پوست با صابون خصوصا صابون‌های ناشناخته و غیر پوستی برای تمیز کردن پوست جدا بپرهیزید، چون صابون‌ها معمولا دارای مواد قلیایی است، در صورتیکه PH پوست، اسیدی یا نوع دیگر می‌باشد، در این شرایط ما پوست را دچار استرس و بحران می‌کنیم.


پس در انتخاب نوع شوینده و پاک‌کننده‌ها توجه داشته باشیم

پوستمان را، خنک و مرطوب نگه داشته، تقویت کرده و تازه نگه داریم. برای این کار نهایتا و حتی المقدور از آب ساده استفاده کنیم ولی ماسک‌های میوه می‌تواند در تقویت و تازه نگه داشتن پوست به ما کمک کند، البته مواد و ماسکهایی که الکل داشته باشند.


شدیدا باعث خشکی و تقویت چروک‌های صورت خواهند شد،تحت شرایط و زیر نظر متخصصین، لایه‌های کهنه جوشگاه‌ها و کک مکهای ناجور را از روی پوست می‌توان زدود و بدین ترتیب پوست را شفاف‌تر کرد که البته نباید این ماده باعث صدمه به پوستمان شود.

 استفاده از ضدآفتاب‌ها می‌توانند در آب‌رسانی و مرطوب نگه‌داشتن پوست، به ما کمک کند.


البته این مرطوب‌کننده در طول روز و تحت اشعه‌های نوری مختلف با توجه به شرایط، ضروری است اما در شب لازم نیست که تمام سطح پوست را آغشته به ضدآفتاب نمائید،فقط روی گونه‌ها و دور چشم‌ها را کمی مرطوب نمائید و در انتخاب مرطوب‌کننده‌ها و ضدآفتاب‌ها با توجه به شناختی که از نوع پوست خود دارید حتما دقت نمائید.

وقتی که صورتمان را با آب ساده می‌شوئیم با حرکات شدید و کشیدگی‌های خاصی پوست را به عادات غیرمعمول که منجر به چروک‌هایی در طولانی مدت روی پوست می شوند، دچار می‌کنیم.


این حرکات را موقع خشک نمودن پوست با حوله و کرم زدن هم تکرار می‌کنیم. بنابراین می‌بینید که روزی چند بار و چه بی‌رحمانه دائما به جنگ پوست خودمان می‌رویم و حتی با اخم و حرکات غیرضروری و حالات خاصی بر روی پوست خود خطوطی را ایجاد می‌کنیم.و در نتیجه می‌بینیم فردی با داشتن سنی کم، به علت بی‌توجهی، دارای پوستی خسته و تکیده می‌باشد. داشتن تغذیه نامناسب، نقش صددرصد مستقیم بر روی پوست ما دارد.


استفاده از غذاهای سرشار از ویتامین و دارا بودن تغذیه از مواد آب‌دار به طراوت و شادابی پوستمان کمک می‌کند. اگر تهیه میوه‌جات مقدور نیست یا در دسترس نیست


حتی‌المقدور از خوردن ماست و آب ساده غافل نباشیم و بدانیم که استفاده از الکل، دخانیات به هر شکل، قهوه و چای بر روی پوست چهره، لثه‌ها و ناخن‌ها اثر نامطلوب گذاشته و باز دشمنان سمجی برای پوست و چهره ما می‌باشد. خواب‌های بد و ناکافی، استرس، نداشتن ورزش و رژیم غذایی چرب و پر از کربوهیدرات، برای سلامت پوست مضر می‌باشد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده